+31 (0)20 2060700info@devos.nl
Reclame, media & communicatie

Reclame, media & communicatie

Binnen de creatieve industrie nemen reclame, media en communicatie een bijzondere plaats in. Elke ondernemer communiceert immers over diens product en wenst dat zodanig te laten doen dat de beste verkoop kan worden bereikt. Reclame, media en communicatie is niet alleen juridische relevant voor ondernemers, maar ook voor bijvoorbeeld vloggers. Onlangs werd door de reclamecode commissie geoordeeld dat ook vloggers de reclameregels moeten naleven wanneer zij producten aanprijzen. U weet vast dat vloggers extreem veel volgers kunnen hebben en daarom zeker bij de jonge kijkers een gesponsord product snel en goed kan aanslaan.

De Vos & Partners heeft jarenlange ervaring met juridische begeleiding van reclame–, media- en communicatiebureaus. Ook richten wij ons op de andere kant; de ondernemer/opdrachtgever die een juiste samenwerking met de leverancier wil aangaan.

Wat doet een reclame, media & communicatie advocaat?

Een reclame, media & communicatie advocaat is gespecialiseerd in de vele soorten juridische vragen die spelen bij:

  • Advisering van ontwerpers en ondernemers over de bescherming van hun werk; de (on)mogelijkheden. Wat zijn de grenzen? In hoeverre mag je je door het werk van anderen laten inspireren? Wat is de rol van trends, mode en stijl? Wanneer maak je inbreuk?
  • Advisering over de toelaatbaarheid van bepaalde campagnes, afhankelijk van het type product en het gebruik van specifieke elementen. Inventarisering van de risico’s;
  • De (daadwerkelijke) bescherming van een campagne, het uiterlijk daarvan of de naam van een nieuwe product;
  • Het begeleiden van het onderhandelingstraject met een nieuwe partner of producent. Door direct mee te denken bij de inhoud en contouren van het voorstel voor de samenwerking.

Onderdeel hiervan vormt het opstellen van een geheimhoudings- of intentieovereenkomst op maat. De volgende stap zal een samenwerkingsovereenkomst, licentie of bijvoorbeeld ook de oprichting van een gezamenlijke onderneming kunnen zijn. Natuurlijk kunt u ook voor de

vastlegging van de afspraken over de productie in het buitenland in een productie overeenkomst, kunt u bij ons terecht;

  • Advisering over en opstellen van algemene inkoop of verkoopvoorwaarden. Ervoor zorgen dat uw webshop juridisch deugt en voldoet aan de relevante wetgeving op het gebied van kopen op afstand en de regels over oneerlijke handelspraktijken en vergelijkende reclame;
  • Het adviseren van werkgevers over beleid en bepalingen in de arbeidsovereenkomst met betrekking tot “creaties en/of uitvindingen” van werknemers. Denkt u ook aan het maken van de juiste afspraken met ontwerpers of andere zelfstandigen die u bij het ontwerpproces inschakelt;
  • De aanpak van inbreuk op uw ontwerp. Proces advies en inschatting van uw kansen. Belangenbehartiging in het geval van geschillen.

Voor wie wij werken:

De Vos & Partners werkt voor alle gelederen binnen de branche. U kunt denken aan de ontwerpers, mode ondernemingen, handelsagenten, distributeurs maar ook aan de merkhouders.

U kunt denken aan reclame– ,media- en communicatiebureaus, vloggers, schrijvers en fotografen, maar ook de opdrachtgevers voor campagnes.

  • Verschillende adviezen en procedures over eventueel onrechtmatige karakter van een bepaalde reclamecampagne (bijvoorbeeld door ongeoorloofd gebruik van de afbeelding van bekende Nederlanders of buitenlanders);
  • Inbreuk op de wet op de kansspelen dan wel overtreding van andere regelgeving;
  • Toetsing van campagnes om de opdrachtgever of reclamebureau te wijzen op de eventuele risico’s verbonden aan een bepaalde campagne;
  • Advisering over de toepasselijkheid voor reclame wetgeving alsook welke regelgeving;
  • Het begeleiden van procedures bij een reclamecode commissie;
  • Het procederen over verdergaand gebruik door een opdrachtgever van een bepaalde reclamecampagne in samenhang met de hiermee samenhangende betalingsverplichting;
  • Het opstellen van de juiste opdrachtbevestiging en algemene voorwaarden voor reclame –en communicatiebureaus.  
  • Voor meer informatie over reclame en communicatie kunt u terecht bij de volgende organisaties:
  • VEA, De Vereniging van Communicatie Adviesbureaus (www.vea.nl)

Spreker en publicaties

De Vos & Partners organiseert regelmatig bijeenkomsten die een actueel maatschappelijk en/of cultureel relevant onderwerp behandelen. Deze borrels geven wij vaak een naam, zoals de CRIB-borrel (CReatieve Industrie Borrel) en de I&I sessies (Innovatie & Inspiratie sessies). Meldt u zich bij ons aan, als u daar behoefte aan heeft.

Partner Els Doornhein is al meer dan 20 jaar actief op het gebied van fashion en design. Zij geeft regelmatig lezingen en cursussen over alles wat dit onderwerp te maken heeft. Ook publiceert zij regelmatig artikelen op het gebied van reclame:

  • Reclame vermomd als geintje;
  • Publicatie van Ton Ballast in samenwerking met Els Doornhein over virale reclame (17 oktober 2006);
  • Reclame maken, waak over uw rechten (artikel van mr. Doornhein in Adformatie, waarin zij reclamemaker oproept over hun rechten te waken);
  • Reclame geregeld (artikel over de Nederlandse reclamecode, gepubliceerd in Vindingrijk, het vakblad van de Nederlandse Orde van Uitvinders in april 2002).

Els Doornhein heeft in 2015 in opdracht voor het Benelux Bureau voor de Intellectuele Eigendom te De Haag een cursus over reclamerecht gegeven aan de leden van de VEA. De sheets voor deze cursus tref u via bijgesloten link aan: 

Els heeft in opdracht van het Ministerie van Economische Zaken diverse workshops over de bescherming van intellectueel eigendom, als ook de aanpak van inbreuk gegeven. Het Ministerie heeft “de gouden tips van mr Els Doornhein bij inbreuk” (link toevoegen) in een grote oplage uitgegeven.

In 2014 hielden wij een inspiratie en innovatie sessie over duurzaamheid in de mode. Verdere informatie kunt u hier vinden.

Hoe werken onze reclame en communicatie advocaten?

De Vos & Partners heeft zoals uit het voorgaande blijkt zeer ruime ervaring op het gebied van mode en design.  Veel cliënten gingen u voor. Wij bieden de hoogste kwaliteit en deskundigheid, tegen een redelijke prijs en in een informele sfeer. De mode en design advocaten van DVP gaan in uw belang net wat verder en bouwen met u een persoonlijke band op. Ons doel is u zo snel en effectief mogelijk te helpen zowel binnen als buiten de rechtszaal. Ons kantoor maakt deel uit van een internationaal netwerk van advocatenkantoren, hetgeen betekent dat uw belangen ook internationaal goed behartigd kunnen worden.

Reclame en communicatie advocaten

Zoekt u een advocaat die alles weet over mode en design, neem contact op met mr. Els Doornhein.



Recente blog berichten • Reclame, media & communicatie

09-03-2021 - door Els Doornhein

Clubhouse: tips & tricks!

“Clubhouse”, het nieuwste sociale medium is sinds een aantal weken een van de meest populaire apps op de IPhone en begint ook in Nederland voet aan de grond te krijgen. Wat is het? Clubhouse bevat geen “beeld” maar draait helemaal om “gesprekken”. In Clubhouse neem je deel aan groepsgesprekken “rooms” over een extreme variatie aan onderwerpen: “tech, mode, bitcoins, kunst, politiek, ijswater dippen, steden, cultuur” of doe je mee aan een vrijmibo. Zodra je bent toegelaten in de app geef je aan waar je interesses liggen en krijg je op basis hiervan suggesties voor “rooms” die je interessant zou kunnen vinden. De gesprekken worden niet opgeslagen en kun je enkel volgen door “erbij te zijn”. De rooms worden geleid door een organisator en je kunt of meedoen aan het gesprek of de room als een “live podcast” beschouwen. Hoe word je lid? Lid worden van Clubhouse is “invite only”. Je wordt of uitgenodigd door een bestaand lid (elk lid mag in beginsel 2 mensen uitnodigen) of ,als je niemand kent, zet je jezelf op de wachtlijst en wacht af of je wordt toegelaten. Om met dat laatste te beginnen. Als Clubhouse lid krijg je verzoeken of je mensen die je kent wil toelaten zonder dat het jou een van je kostbare uitnodigingen kost. Daar begint het eigenlijk al: Clubhouse weet dus wie jij allemaal kent.   Clubhouse weet dat natuurlijk alleen maar omdat jij, of andere gebruikers, het nodige met ze deelt. Clubhouse is gratis. We weten het natuurlijk allemaal: gratis apps bestaan niet ( en als dat wel zo is, zijn de data die je verstrekt vaak “de beloning”. Om “lid” te kunnen worden vraagt Clubhouse je om toegang tot de contacten in je mobiele telefoon. Clubhouse laat zien wie er van jouw contacten al op Clubhouse zitten, of juist niet. En vervolgens kun je die uitnodigen of kan Clubhouse “ je laten zien’ hoeveel mensen deze contacten (die nog niet op Clubhouse zitten) kennen die al wel deelnemen aan Clubhouse (met het gevoel dat het zielig zou zijn om hen een lidmaatschap te onthouden terwijl hun vrienden/bekenden al wel gevraagd zijn).. Dat overzicht maakt het gemakkelijk om snel met andere gebruikers te connecten. Clubhouse maakt dat overigens ook bijzonder gemakkelijk: zodra een van jouw contacten aan Clubhouse meedoet, krijg je een melding en het verzoek deze persoon “te begroeten”. Mag dat wel? Privacy technisch is Clubhouse natuurlijk een (heel) lastig verhaal. Ook al geef jij zelf Clubhouse geen toestemming om jouw contacten te zien, dan nog krijg je meldingen zodra “bekenden van jou” iets met Clubhouse doen, simpelweg omdat zij wel toegang tot hun contacten hebben gegeven, en jij daarin voorkomt. Overigens kun je directe berichtgevingen op het scherm van je telefoon gewoon uitzetten… Zeker als je veel mensen kent, is dat wel zo rustig. Clubhouse voldoet naar mijn mening niet aan de duidelijke en strenge regels die we in de EU met de AVG hebben. Die zijn van toepassing omdat “de verwerking” betrekking heeft op Nederlandse of Europese deelnemers. Geef je Clubhouse toegang tot je contactenlijst, geef je in feite de persoonsgegevens van anderen door. Ook van anderen die helemaal niet op Clubhouse willen. Of van personen die wel op Clubhouse zitten, niet hun contactenlijst hebben gedeeld, maar weer wel in die van jou voorkomen. Clubhouse slaat die gegevens weer op en bouwt zelf aan de hand hiervan profielen op. Onder de AVG is het delen van deze persoonsgegevens, behalve met toestemming van die persoon zelf, eigenlijk niet toegestaan. Datzelfde geldt voor het ongevraagd door Clubhouse opslaan en bewaren van deze persoonsgegevens van derden. Toch vormt deze handelwijze “het hart van Clubhouse”. Want zo groeit Clubhouse stevig door. De “zweem van exclusiviteit” lijkt daaraan zelfs een extra impuls te geven. Voor je gevoel verleen je iemand een gunst door met die persoon een van jouw schaarse invites te delen. Oeps, mijn microfoon staat aan.. Als je dan eenmaal meedoet aan Clubhouse, moet je je trouwens goed bewust zijn van het “open karakter”. Zo kun je zien wie er aan welk gesprek deelneemt en kun je, als het een open gesprek is, meteen meeluisteren. Dat maakt de app natuurlijk ook zo grappig. Gelijkgezinden zijn snel gevonden en met een paar muisklikken ben je opeens met 100den mensen van over de hele wereld in gesprek over de koers van Gamestock. Pas overigens wel op of je daarbij Clubhouse toegang tot je microfoon geeft: voor je het weet ben je “on air” en horen al die mensen jou direct. Mijn tip is om Clubhouse alleen toegang tot je microfoon te geven als je actief aan een room wilt meedoen of er eentje organiseert. Overigens zijn de gesprekken in Clubhouse enkel “live” te beluisteren, en (a la Snapchat) niet terug te horen. Tenzij je die natuurlijk zelf zou opnemen, wat niet de bedoeling is. Clubhouse zelf doet dat overigens wel, dus pas op met al te grote ontboezemingen waarvan je niet zou willen dat die jarenlang bewaard blijven.   Amerika en China kijken mee Wees je er ook van bewust dat Clubhouse een Amerikaanse app is. De EU had altijd een aparte regeling voor de eventuele uitwisseling van gegevens met de VS, het zogenaamde Privacy Shield, een adequaatheidsbesluit, maar die is met het Schrems II arrest van het Hof van Justitie van vorig jaar per direct ongeldig verklaard. De reden hiervoor is dat er in de VS, zo heeft het Hof van Justitie vastgesteld, onvoldoende waarborgen voor de bescherming van persoonsgegevens bestaan. Zo zou er sprake kunnen zijn van “overheidsinmenging” en is het maar de vraag of er voldoende middelen zijn om gegevens te laten wissen of aanpassen. Hiermee kunnen data van Europese deelnemers niet zomaar meer naar de VS worden doorgegeven. Daarbij werkt Clubhouse ook nog eens op basis van Chinese software en bestaat een kans dat je data daar terecht komen. In beide gevallen (VS of China) qua privacy mogelijk niet erg prettig. Overigens heeft de Chinese overheid de app inmiddels geblokkeerd omdat er kritische gesprekken via de app werden gevoerd, die normaal gesproken niet via het internet zouden worden toegelaten. Toezicht op privacy Hoewel Clubhouse miljoenen gebruikers heeft lijkt de aandacht die er aan privacy wordt gegeven nog onvoldoende. Gelet op hetgeen er speelt en vooral het op grote schaal verwerken van persoonsgegevens, waaronder het aanmaken van profielen en het opslaan van gesprekken waarin bijzondere persoonsgegevens aan de orde komen, lijkt het aantrekken van een goede functionaris voor de gegevensbescherming niet onverstandig. Gelet echter op het businessmodel van Clubhouse (snelle groei) lijkt het er vooralsnog op dat Clubhouse, die geen Europees kantoor heeft, dit niet hoog op het wensenlijstje heeft staan. Al zou er al aandacht van Europese toezichthouders voor Clubhouse en haar omgang met privacy zijn, ontspringt Clubhouse vooralsnog de dans nog even (mede omdat er veelal sprake is van een gebrek aan capaciteit bij de toezichthouders). Zodat Clubhouse voorlopig vrolijk verder kan met het laten groeien van het aantal deelnemers daarbij geholpen door ons allemaal.   Clubhouse “light” Natuurlijk is het al dan niet meedoen aan Clubhouse een vrije keuze en willen velen van ons graag meedoen. Dat is prima, als je je er maar bewust van bent dat er privacy technisch haken en ogen aan zitten. En dat je binnen Cubhouse keuzes kunt maken die minder ingrijpend zijn voor de privacy zoals het niet met Clubhouse delen van je contacten, ook al wekt de app dat het “verplicht” is. Verder kun je er ook van afzien om je social media accounts te koppelen met Clubhouse. Zo doe je wel mee, maar met minder impact op de privacy. Tot slot: Clubhouse is wel erg leuk! Clubhouse is ondertussen ook gewoon een hele leuke app die steeds vaker wordt ontdekt door Nederlandse bedrijven. Ik heb ook een Clubhouse account, mede uit nieuwsgierigheid. Ook denk ik erover om binnenkort “rooms” te openen om te spreken over actuele juridische onderwerpen zoals bijvoorbeeld de gevolgen van de Corona pandemie voor contracten”. Clubhouse lijkt het in de mars te hebben een geheel nieuw podium te bieden, juist omdat je met een geïnteresseerd groep luisteraars/sprekers“ in gesprek kunt gaan”. Al helemaal in deze Corona tijd waarbij het minder vanzelfsprekend is om nieuwe mensen te ontmoeten. Het is niet voor niets dat verschillende lijsttrekkers van politieke partijen inmiddels ook “op Clubhouse zijn”. Els Doornhein (Elsd op Clubhouse)

Lees meer

22-01-2021 - door nicola ebbink

Artikel van Nicola Ebbink: ACM treedt hard op tegen gebruik van nepvolgers op Instagram

De Autoriteit Consument en Markt (ACM) heeft een last onder dwangsom (die kan oplopen tot 100.000,- euro) opgelegd aan Bicep Papa B.V., het bedrijf van fitness-influencer Mo Bicep. De reden: het gebruik van nepvolgers en neplikes op Instagram. Voor degene bij wie niet direct een belletje gaat rinkelen: Mo Bicep kwam afgelopen zomer nog in het nieuws als de eigenaar van de Lamborghini Huracán die goede vriend Dave Roelvink in de prak had gereden. De feiten Via haar website verkoopt Bicep Papa B.V. verschillende producten, waaronder voedingssupplementen. Onder meer via Mo Biceps persoonlijke Instagram-pagina (“mobicepp”) worden deze producten gepromoot. Bicep Papa heeft in de afgelopen twee jaar een aanzienlijk aantal nepvolgers en neplikes voor verschillende Instagram-accounts gekocht. Het gaat om ongeveer 98.000 volgers in totaal – waarvan 28.000 voor Mo Biceps persoonlijke account – en 27.000 likes. Volgens de ACM overtreedt Bicep Papa hiermee de regels betreffende oneerlijke handelspraktijken. Het kopen en gebruiken van nepvolgers en neplikes levert een misleidende handelspraktijk op, mede omdat door de presentatie van het aantal volgers en likes een positiever beeld wordt geschetst van (de populariteit van de producten van) Bicep Papa dan in werkelijkheid het geval is. Het verbod op oneerlijke handelspraktijken Volgens het Europees consumentenrecht komt aan consumenten een hoog beschermingsniveau toe. De gedachte hierachter is dat de consument zich ten opzichte van een handelaar in een economisch zwakkere positie bevindt, met name omdat hij over minder informatie en deskundigheid beschikt. Om te voorkomen dat handelaren consumenten bedriegen en beletten een geïnformeerde keuze te maken, bestaan er regels die de consument hiertegen beschermen. Deze regels zijn onder meer vastgelegd in de Richtlijn Oneerlijke Handelspraktijken (Richtlijn OHP)[1] – in Nederland geïmplementeerd in de Wet Oneerlijke Handelspraktijken (Wet OHP)[2] .[3] Op grond van de Richtlijn OHP zijn oneerlijke handelspraktijken verboden.[4] Het begrip “handelspraktijk” is zeer breed en kan verwijzen naar elke activiteit van een handelaar die rechtstreeks te maken heeft met de promotie, verkoop of levering van een product aan de consument. Van oneerlijkheid is sprake indien een handelspraktijk in strijd is met de vereisten van professionele toewijding[5] en deze het economische gedrag van de gemiddelde consument[6] wezenlijk kan verstoren, waardoor hij een besluit kan nemen, dat hij anders niet had genomen.[7] Misleidende handelspraktijken Misleidende handelspraktijken zijn in ieder geval oneerlijk.[8] Het komt erop neer dat een misleidende handelspraktijk zich voordoet indien een handelaar informatie verstrekt die feitelijk onjuist is of die, bijvoorbeeld door de wijze van presentatie, de gemiddelde consument kan bedriegen, waardoor hij een besluit kan nemen dat hij anders niet had genomen.[9] De Richtlijn OHP bevat een zogenaamde ‘zwarte lijst’ met voorbeelden van handelspraktijken die onder alle omstandigheden misleidend zijn.[10] Een voorbeeld hiervan vormt de situatie waarin een handelaar bij de uitoefening van zijn beroep of bedrijf zich op bedrieglijke wijze voordoet als consument.[11] Te denken valt aan een bedrijf dat - alsof hij een consument is - een positieve review over zijn eigen product schrijft. Leidraad ACM De ACM geeft in de Leidraad Bescherming van de Online Consument (Leidraad) [12] invulling aan de regels betreffende oneerlijke handelspraktijken. In de Leidraad wordt een vergelijking gemaakt tussen het aantal likes/volgers op iemands Instagram-pagina en consumentenreviews. Net als consumentenreviews, draagt ook het aantal likes/volgers bij aan de geloofwaardigheid van (producten gelieerd aan) een Instagram-pagina. Een groot aantal volgers/likes kan gelijk worden gesteld aan een grote mate van waardering. De consument kan door het gebruik van nepvolgers en -likes op het verkeerde been worden gezet. In de leidraad staat dan ook uitdrukkelijk dat een bedrijf geen nepvolgers of neplikes mag gebruiken om zijn online uitingen te promoten.[13] Besluit ACM De ACM overweegt in haar besluit tot het opleggen van de last onder dwangsom aan Mo Bicep[14] dat door het gebruik van nepvolgers en -likes de consument wordt misleid. ACM baseert haar besluit onder meer op bovenstaand voorbeeld uit de zwarte lijst van de Richtlijn OHP. Had de consument geweten dat de accounts gelieerd aan Bicep Papa op Instagram minder authentieke volgers hadden, dan had de gemiddelde consument een ander besluit over de overeenkomst kunnen nemen en mogelijk afgezien van de aankoop. Hetzelfde geldt voor het aantal likes op de berichten van Bicep Papa.[15] Om deze reden moet Mo Bicep de nepvolgers en -likes direct verwijderen en zich in de toekomst onthouden van het gebruik ervan. Mocht hij hier geen gevolg aan geven, dan zal Bicep Papa een dwangsom van 12.500,- euro per week verbeuren, met een maximum van 100.000,- euro. De hoogte van de dwangsom is onder meer gebaseerd om de omzet van Bicep Papa van de afgelopen twee jaar.   Gevolgen besluit Met haar besluit geeft de ACM een duidelijk signaal af: tegen het kopen van nepvolgers en neplikes wordt hard opgetreden. Het maakt bovendien duidelijk dat influencers een inspanningsverplichting hebben om hun Instagram vrij te houden van nepvolgers en -likes (in ieder geval voor zover zij die zelf hebben gekocht). Ook influencers die in het verleden volgers en likes hebben gekocht dienen deze te verwijderen, anders zijn ze niet veilig. Mo Bicep heeft laten weten dat de posts met de neplikes inmiddels verwijderd zijn. Het verwijderen van de nepvolgers blijkt lastiger dan gedacht, maar hij heeft een bedrijf ingeschakeld dat hem hierbij helpt. Op 19 januari liet hij weten dat in ieder geval 10.000 van de 28.000 nepvolgers op zijn persoonlijke account reeds zijn verwijderd. Ironisch genoeg lijkt het besluit van de ACM een tegenovergesteld effect teweeg te brengen. Stond de teller op de Instagram-pagina van Mo Bicep op 19 januari nog op 478.000 volgers; een dag na bekendmaking van het besluit is dit aantal gestegen naar 504.000 volgers. Zo blijkt maar: there’s no such thing as bad publicity, zeker niet als je luistert naar de naam “Mo Bicep”. Link naar het besluit.  [1] Richtlijn 2005/29/EG van het Europees Parlement en de Raad betreffende oneerlijke handelspraktijken van ondernemingen jegens consumenten op de interne markt [2] Art. 6:193a t/m j BW [3] De regels uit de Richtlijn OHP zijn nagenoeg letterlijk overgenomen in de Wet OHP. [4] Art. 5 lid 1 Richtlijn OHP [5] Handelen met professionele toewijding is, kort gezegd, handelen met de zorgvuldigheid die van een redelijke bekwaam en redelijk handelend vakgenoot ten aanzien van consumenten mag worden verwacht [6] De gemiddelde consument is de gemiddeld geïnformeerde, omzichtige en oplettende gewone consument [7] Art. 5 lid 2 en art. 2 onder e Richtlijn OHP [8] Art. 5 lid 4 onder a Richtlijn OHP [9] Art. 6 en 7 Richtlijn OHP [10] Bijlage I bij de Richtlijn OHP [11] Punt 22 van bijlage I bij de Richtlijn OHP (en art. 6:193g BW onder v Wet OHP) [12] Leidraad ACM, Bescherming van de online consument. Grenzen aan online beïnvloeding, 11-02-2020 [13] Leidraad p. 41 [14] Besluit van de ACM met kenmerk ACM/UIT/544173, 24-11-2020 [15] Overweging 42 Besluit ACM

Lees meer



Hoofdcategorie

Creatieve industrie

De topsector Creatieve Industrie is een van de snelst groeiende sectoren van de Nederlandse economie. Deze sec... Lees meer

Werkwijze en Tarieven

Snel, efficiënt en to the point, zo werken we het liefst.

BEKIJK HIER AL ONZE TARIEVEN EN WERKWIJZE

Copyright/Disclaimer © 2017 by De Vos & Partners N.V., Amsterdam, Nederland. All rights reserved. Website by Omelette Du Fromage