+31 (0)20 2060700info@devos.nl
Zorg

Zorg

De zorg is een sector die continu in beweging is. De regelgeving verandert voortdurend. Het afschaffen van de AWBZ per 1 januari 2015 en de overheveling daarvan naar onder andere de Wmo, de Zorgverzekeringswet (Zvw) en de Wet langdurige zorg (Wlz) heeft voor bestuurders en professionals in de zorgsector vergaande consequenties. Niet alleen dienen zorginstellingen te voldoen aan wettelijke kwaliteitseisen zoals omschreven in de Zvw en Wlz, ook het inkopen van zorg bij de diverse zorgverzekeraars en het verkrijgen van overeenkomsten met gemeenten vragen de nodige precisie en expertise.

In de zorgsector heeft De Vos & Partners een advies-, proces- en transactiepraktijk. De Vos & Partners is gespecialiseerd in het bijstaan en begeleiden van zorgaanbieders met betrekking tot hun zorginkoop. Dit betreft niet alleen de begeleiding van de jaarlijkse inschrijving door de zorgaanbieders bij de diverse zorgverzekeraars, maar ook het procederen over zorginkoopaangelegenheden.



Recente blog berichten • Zorg

29-10-2020 - door Els Doornhein

Els Doornhein in tv-uitzending Meldpunt van Omroep Max

Op verzoek van het programma Meldpunt van Omroep Max heeft Els Doornhein in de tv-uitzending van 23 oktober 2020 haar mening gegeven over de juridische aspecten van een te laat ontvangen Corona verklaring. Hierbij het item:  https://www.maxmeldpunt.nl/geld/coronalab-eist-geheimhouding-voor-schadevergoeding-coronatest/

Lees meer

19-03-2020 - door Els Doornhein

Informatie De Vos en Partners over het Corona-virus

Beste cliënten, Het Corona-virus houdt de hele wereld in zijn greep. Inmiddels ervaart ook de advocatuur en de rechtspraak de gevolgen. Door middel van deze e-mail willen wij u meer algemeen informeren over de gevolgen voor de behandeling van uw zaak. Voor specifieke vragen kunt u altijd telefonisch contact opnemen met uw behandelend advocaat. Wij hebben goede ICT-voorzieningen en een gedreven team. We zullen ons uiterste best voor u doen! Rechtspraak De Rechtspraak heeft recentelijk besloten vanaf dinsdag 17 maart 2020 de rechtbanken, gerechtshoven en bijzondere colleges – in eerste instantie tot 6 april 2020 - te sluiten. Urgente zaken gaan wel door. Dat zijn zaken waarbij een rechterlijke beslissing niet achterwege kan blijven. Voor civiele zaken moet u daarbij denken aan faillissementen, zittingen rond verplichte zorg, urgente familiezaken en spoedeisende kortgedingen of zaken waarbij de wettelijke termijnen, bijvoorbeeld voor bezwaar, beroep of hoger beroep in gevaar komen. Het gerechtsgebouw en de centrale balie zijn vanaf 17 maart 2020 niet meer vrij toegankelijk. Voor de zaken die wel doorgaan, geldt dat vanaf 17 maart 2020 er geen publiek meer bij de zittingen aanwezig mag zijn. Voor de zaken die wel door moeten gaan, wordt er heel terughoudend omgegaan met het aantal aanwezigen. Alleen procespartijen mogen nog met een beperkte delegatie aanwezig zijn in de zitting zaal. De komende dagen zal er meer informatie van de Rechtspraak komen. Wij houden dat voor u nauwlettend in de gaten. Daar waar uw zaak in de knel komt, zal de behandelend advocaat rechtstreeks contact met u opnemen. Vermoedelijk gaan schriftelijke procedures voorlopig wel door. Maar er worden alleen uitspraken gedaan waar dat kan en moet. Uitspraken worden gedaan zonder publiek en in beperkte aanwezigheid van journalisten. De Rechtspraak roept een ieder op geen telefonisch contact op te nemen. U kunt voor meer informatie beter uw advocaat bellen. Kantoor Op dit moment is ons kantoor geopend. Een deel van onze mensen werkt vanuit huis en een deel werkt vanuit het kantoor. Ook hebben wij besloten – in ieder geval tot 6 april 2020 –  geen bezoeken aan ons kantoor meer toe te staan. Dit om onnodige besmettingen te voorkomen. Alleen in uitzonderlijke gevallen is een bijeenkomst op ons kantoor mogelijk. Contact met onze advocaten kan op dit moment beter via de telefoon en/of Skype plaatsvinden. Wij vragen uw begrip daarvoor. Grote uitdaging We staan met z’n allen voor een grote uitdaging. Maar wij blijven ons als kantoor volledig voor uw zaak inzetten en zullen er alles aan doen om u tijdig te informeren en de eventuele nadelen voor u zo klein mogelijk te houden. Bedankt voor het vertrouwen in ons kantoor en onze advocaten!

Lees meer

Werkwijze en Tarieven

Snel, efficiënt en to the point, zo werken we het liefst.

BEKIJK HIER AL ONZE TARIEVEN EN WERKWIJZE

Copyright/Disclaimer © 2017 by De Vos & Partners N.V., Amsterdam, Nederland. All rights reserved. Website by Omelette Du Fromage