adobestock_86538370

Consumenten ervaren veel problemen bij Ziggo

In de uitzending d.d. 4 maart 2017 van het televisieprogramma KASSA was Els Doornhein aanwezig om te bespreken wat je als consument kunt doen als je problemen hebt met een internetprovider.

Bekijk het fragment.

Tevens heeft zij op verzoek van Kassa voorbeeldbrieven opgesteld waarmee je, als consument, een overeenkomst kunt ontbinden, na de provider te hebben gesommeerd om de afgesproken verplichtingen na te komen. Een andere keuze is het vernietigen van de overeenkomst wegens een oneerlijke handelspraktijk. Hiervan kan volgens een uitspraak van het Europese Hof van Justitie al snel sprake zijn, bijvoorbeeld wanneer een klantenservice oneerlijke informatie verstrekt en deze informatie van belang was voor het aangaan van de overeenkomst.

  • Els Doornhein
    Els DoornheinPartner

    t: +31 (0)20 2060736

    Werkt voor: uitvinders, schrijvers, artiesten, ontwerpers, reclamebureaus, filmmakers, innovatieve ondernemers en sporters.

    Opleiding: Erasmus Universiteit te Rotterdam (1995), bedrijfsjuridisch en privaatrechtelijke afstudeerrichtingen.

    Veel juridische problemen zijn te voorkomen door er van te voren goed over na te denken