Els Doornhein bij Kassa Belbus: TV-Online hanteert een eigenaardig retourbeleid
Belbus heeft de hulp ingeschakeld van onze consumentenrecht specialist Els Doornhein.
Belbus is benaderd door een consument die een nieuwe tv bij TV-Online via Bol.com heeft gekocht. De consument merkt dat hij de tv niet fijn vindt en stuurt hem daarom na 5 dagen terug. Tot zijn grote verbazing stuurt TV-Online de televisie weer terug. De reden: hij zou al 101 uur aan hebben gestaan. Dat is wel erg lang! Hier neemt de consument geen genoegen mee.
Els Doornhein geeft aan dat de consument de televisie wel moet kunnen retourneren, want de consument heeft bij een online aankoop altijd het recht om de aankoop te herroepen binnen 14 dagen. Daarbij geldt echter wel dat de consument het product mag uitproberen, maar niet in gebruik mag nemen. Als het product daadwerkelijk gebruikt is en de verkoper dit kan aantonen, dan kan er een schadevergoeding in rekening gebracht worden.
Zie hier het hele artikel en fragment van de televisie uitzending (18 januari 2020) met het advies van Els Doornhein.
#consumentenrecht #elsdoornhein #devosenpartnersadvocaten #devosenpartners #consumentenadvocaat #advocaatamsterdam #onlineaankoop #tvonline #varakassa #belbus #bnnvara
Geschreven door
Deel dit bericht
Laatste nieuws
Een unieke domeinnaam of een unieke handelsnaam; verwarrend? Het is inmiddels verduidelijkt
In zijn beslissing van 19 februari 2021 bespreekt de Hoge Ra... Lees meer
Alimentatie betalen ten tijde van de coronacrisis
Veel mensen hebben door de corona te maken met grote financi... Lees meer