+31 (0)20 2060700info@devos.nl
Els Doornhein bij Kassa Belbus: TV-Online hanteert een eigenaardig retourbeleid

Els Doornhein bij Kassa Belbus: TV-Online hanteert een eigenaardig retourbeleid

Belbus heeft de hulp ingeschakeld van onze consumentenrecht specialist Els Doornhein.

Belbus is benaderd door een consument die een nieuwe tv bij TV-Online via Bol.com heeft gekocht. De consument merkt dat hij de tv niet fijn vindt en stuurt hem daarom na 5 dagen terug. Tot zijn grote verbazing stuurt TV-Online de televisie weer terug. De reden: hij zou al 101 uur aan hebben gestaan. Dat is wel erg lang! Hier neemt de consument geen genoegen mee.

Els Doornhein geeft aan dat de consument de televisie wel moet kunnen retourneren, want de consument heeft bij een online aankoop altijd het recht om de aankoop te herroepen binnen 14 dagen. Daarbij geldt echter wel dat de consument het product mag uitproberen, maar niet in gebruik mag nemen. Als het product daadwerkelijk gebruikt is en de verkoper dit kan aantonen, dan kan er een schadevergoeding in rekening gebracht worden.

Zie hier het hele artikel en fragment van de televisie uitzending (18 januari 2020) met het advies van Els Doornhein.

#consumentenrecht #elsdoornhein #devosenpartnersadvocaten #devosenpartners #consumentenadvocaat #advocaatamsterdam #onlineaankoop #tvonline #varakassa #belbus #bnnvara

Geschreven door

Els Doornhein

Partner

 
Maak een afspraak

Deel dit bericht



Laatste nieuws

03-04-2020 - door

Wijziging hoogte alimentatie naar aanleiding van vermindering loon door corona-crisis (COVID-19)?

Door de overheid is een aantal maatregelen opgelegd, om zo d... Lees meer

03-04-2020 - door

Corona in de bouw - wat te doen met extra kosten en vertraging?

De huidige Corona-crisis heeft ongetwijfeld ook gevolgen voo... Lees meer

Copyright/Disclaimer © 2017 by De Vos & Partners N.V., Amsterdam, Nederland. All rights reserved. Created by Supreme being 21.3