Els Doornhein bij Kassa in de tv uitzending over de klachttermijn voor consumenten
In de tv uitzending van Kassa d.d. 2 februari 2019 kwam Els Doornhein via videobellen in de uitzending en besprak of een webshop een klachttermijn van 24 uur mag hanteren waarbinnen klachten (uiterlijk) moeten worden doorgegeven. In dit geval bleek de geleverde spiegel, die na die termijn bij de buren werd gehaald, namelijk kapot! Tenzij duidelijk is dat de consument meer met het product heeft gedaan om te testen of dit bevalt, waardoor schade is ontstaan, komt deze schade voor rekening en risico van de leverancier, als verzender. Zo’n 24uurs termijn is verder in strijd met dwingend consumentenrecht.
Geschreven door
Deel dit bericht
Laatste nieuws
Huurkorting vanwege de Corona crises
Ondertussen druppelen de eerste uitspraken binnen die door r... Lees meer
De Deliveroo kwestie: zijn de bezorgers zzp’ers of werknemers in loondienst?
**Op 16 februari jl. is de langverwachte appèluitspra... Lees meer