+31 (0)20 2060700info@devos.nl
Voorbeeldbrief Frederique Mackay-Beins in opdracht van TROS Radar inzake Thanatos Uitvaartdiensten.

Voorbeeldbrief Frederique Mackay-Beins in opdracht van TROS Radar inzake Thanatos Uitvaartdiensten.

Je wordt gebeld door een tussenpersoon van Thanatos uitvaartdiensten die een aantal vragen over je uitvaartwensen wil stellen. Om de gegevens compleet te hebben, zo zeggen ze. Goede service, denk je en je neemt braaf de vijf minuten durende vragenlijst met ze door. Maar is het echt wel service, of hangt er toch een prijskaartje aan?

Thanatos uitvaartdiensten, onderdeel van Vollebregt Verzekeringen, is een bedrijf dat een uitvaartakte opmaakt voor mensen met een uitvaartverzekering. In deze akte kun je laten vastleggen welke bloemen je wil, welke muziek er gedraaid moet worden en zelfs of je een open of gesloten kist wil. Het is best handig om zo’n lijstje paraat te hebben en dus nemen veel mensen de vragenlijst met ze door. Het bedrijf verzwijgt echter dat er een gepeperde rekening aan dit stukje papier vast zit: 187,50 euro per akte.

<b>Misleiding</b><br /> De werkwijze van Thanatos uitvaartdiensten is misleidend. Ze bellen de mensen waarvan ze de gegevens hebben via Vollebregt Verzekeringen en zeggen dat ze, als service, een aantal vragen willen stellen over hun uitvaartwensen. Er wordt niet verteld dat er betaald moet worden. Als de rekening in de bus valt en men gaat hierover bellen met Thanatos dan zijn ze niet thuis. Meerdere keren wordt de telefoon niet eens opgenomen en is de enige oplossing een aangetekende brief sturen om bezwaar aan te tekenen en het geld terug te krijgen.
  
  
  
Dat ze bewust verzwijgen dat de akte geld kost blijkt ook uit het feit dat ze zonder toestemming geld van iemands rekening laten incasseren. EDR Works, het bedrijf dat de incasso’s voor hen doet, is sinds kort gestopt met de samenwerking met Vollebregt Verzekeringen. Ze konden geen machtigingen tot incasso overleggen.
  
  
  
<b>Klachtenregen</b><br /> Het regent klachten over dit bedrijf. Niet alleen het forum van RADAR stroomt vol, ook bij de uitvaartverzekeraars komen veel klachten binnen. Bij uitvaartverzekeraar Axent zijn al minimaal 70 klachten binnen gekomen. Paul Bondam, directeur marketing en sales bij Axent, zegt dat de klachten tweeledig zijn. &#8216;Er wordt mensen niet alleen verzwegen dat de akte geld kost, ze doen ook alsof ze samenwerken met ons om vertrouwen te wekken bij degene die ze aan de telefoon hebben. Dat is dus niet zo.&#8217;
  
  
  
<b>Geen wettelijk bewijs</b><br /> De Koninklijke Notariële Beroepsvereniging vertelt dat deze akte geen enkele bijzondere status heeft. &#8216;Het klinkt plechtig maar je kunt je uitvaartwensen net zo goed op de achterkant van een bierviltje schrijven&#8217;.
  
  
  
Mocht je zelf ook met Thanatos te maken hebben gehad dan kun je <a href="http://www.trosradar.nl/consumentenhulp/voorbeeldbrieven/voorbeeldbrief/brief/126/ ">Fréderique Mackay-Beins</a> gebruiken om de overeenkomst te vernietigen. 


  <i>www.trosradar.nl</a></i>

Deel dit bericht



Laatste nieuws

05-07-2019 - door

Vakantie!! Heb ik toestemming nodig van mijn (ex-)partner?

***Voor velen nadert een fijne periode: de zomervakantie\! G... Lees meer

21-06-2019 - door

Mandy Roggeveen heeft zich onlangs aangemeld bij het netwerk van ZaanLinQ

Mandy Roggeveen heeft zich onlangs aangemeld bij het netwerk... Lees meer

Copyright/Disclaimer © 2017 by De Vos & Partners N.V., Amsterdam, Nederland. All rights reserved. Created by Supreme being 21.3