+31 (0)20 2060700info@devos.nl
Consumentenrecht

Consumentenrecht

Iedereen die iets koopt, of het nou via internet, in de winkel of aan de deur is, heeft rechten. Maar welke rechten heeft u? Wat mag u van uw nieuwe aankoop verwachten? Wat kunt u doen als uw aankoop niet aan de verwachtingen voldoet?

CONSUMENT IS DE ZWAKKERE PARTIJ

Iedereen heeft te maken met consumentenrecht omdat iedereen regelmatig aankopen doet of overeenkomsten sluit. Het consumentenrecht regelt de rechten en plichten van de consument. Het is een verzameling van regels die enkel op een consumentenkoop van toepassing is. Het is van belang dat er regels zijn, de consument is immers de ‘zwakkere’ partij bij een overeenkomst met een professionele verkoper. De Europese consumentenregelgeving wordt steeds belangrijker. Gedegen kennis van het consumentenrecht is dan ook vereist om de consument goed over zijn rechtspositie te kunnen adviseren. De advocaten van De Vos & Partners hebben die kennis. Door onze jarenlange ervaring kunnen wij u deskundig van dienst zijn op elk gebied van het consumentenrecht.

WAAR LOOPT U ALS CONSUMENT TEGENAAN?

Wij adviseren en begeleiden u bij uiteenlopende problemen waar u als consument mee te maken kunt krijgen. Wij hebben veel ervaring met deze onderwerpen:

  • garanties
  • wanprestatie
  • ontbinding/vernietiging van de overeenkomst
  • (non) conformiteit
  • uitleggen van de overeenkomst
  • algemene voorwaarden
  • levertijd
  • incasso
  • rechten rondom abonnementen
  • fraude, oplichting, misleiding, agressiviteit bij verkoop
  • ongewenste reclame
  • rechtspositie wanneer de verkoper failliet is verklaard
  • aansprakelijkheid, schadevergoeding en boete
  • VOOR ONDERNEMERS:
  • waar moet ik mij aan houden als ondernemer?
  • concurreren met andere bedrijven, wat zijn de regels?
  • advies over opdrachtbevestigingen

WIJ WERKEN VOOR ONDERNEMERS EN CONSUMENTEN

Onze cliënten zijn divers. Wij staan zowel de consument als de ondernemer bij, dat houdt ons scherp.



Recente blog berichten • Consumentenrecht

18-02-2020 - door Hilde Nobel

Airbnb-regels in Amsterdam

Verhuur van woningen in Amsterdam via Airbnb, het gebeurt er... Lees meer

20-01-2020 - door Els Doornhein

Els Doornhein bij Kassa Belbus: TV-Online hanteert een eigenaardig retourbeleid

Belbus heeft de hulp ingeschakeld van onze consumentenrecht ... Lees meer

03-12-2019 - door Els Doornhein

Els Doornhein in de tv-uitzending van Kassa

Els Doornhein was afgelopen zaterdag bij de uitzending van K... Lees meer

04-02-2019 - door Els Doornhein

Els Doornhein bij Kassa in de tv uitzending over de klachttermijn voor consumenten

In de tv uitzending van Kassa d.d. 2 februari 2019 kwam Els ... Lees meer

25-01-2019 - door Els Doornhein

Column Els Doornhein in WOTH: 'Vintage'

Design spullen zijn tijdloos en ook “vintage” nog prachtig. ... Lees meer

26-11-2018 - door Els Doornhein

Els Doornhein bij Tros Radar: 'Mag bedrijf geld vragen voor een termijnbetaling?'

In de uitzending van Tros Radar van zaterdag 24 november 201... Lees meer

12-11-2018 - door Els Doornhein

Els Doornhein bij Vara Kassa: Uitzending 'Tientallen klachten over Onze-fiets.nl'

In september 2017 en mei 2018 besteedden ze in Kassa aandach... Lees meer

12-11-2018 - door Els Doornhein

Els Doorhein bij Vara Kassa: Uitzending 'Niet geleverde ontbijtjes van Beschuitje.nl'

Via het internet kun je van alles bestellen, zelfs verrassin... Lees meer

03-11-2018 - door Els Doornhein

Artikel Els Doornhein (Vara Kassa): 'Wat kun je doen als je online aankoop niet wordt geleverd? 7 tips!'

Wat kun je doen als je online aankoop maar niet wordt geleve... Lees meer

30-10-2018 - door Els Doornhein

Els Doornhein bij Tros Radar: 'Je rechten als consument bij aankoop van een smart tv met servicepakket'.

Afgelopen zaterdag was advocaat Els Doornhein in de uitzendi... Lees meer

30-05-2018 - door Els Doornhein

Els Doornhein bij Kassa over de wet kopen op afstand

Els Doornhein was studio gast bij het televisieprogramma Kas... Lees meer

15-04-2018 - door Els Doornhein

Els Doornhein bij Kassa Belbus: Onterechte kosten voor reparatie bakfiets

Sarona uit Bussum heeft vorig jaar oktober online een elektr... Lees meer

10-04-2018 - door Maryse Oranje

Maryse Oranje bij Tros Radar over 'Maanden wachten op je spullen bij webshop Lil.nl'.

Radar krijgt veel klachten binnen over woonwebwinkel Lil.nl.... Lees meer



Werkwijze en Tarieven

Snel, efficiënt en to the point, zo werken we het liefst.

BEKIJK HIER AL ONZE TARIEVEN EN WERKWIJZE

Copyright/Disclaimer © 2017 by De Vos & Partners N.V., Amsterdam, Nederland. All rights reserved. Created by Supreme being 21.3